Book Chapters

Ferreira, Patrícia (2024), Masculinities in time of an(other) global health crisis: COVID-19, care and prevention of violence, in Suarez, Moura e Pimenta (org.), Give Peace a Chance: local experiences for global challenges. London: Palgrave Macmillan, (forthcoming)

Moura, Tatiana; Ferreira, Patrícia (2023), Desafiar Estereótipos de Género desde a Infância: uma Introdução, in Tatiana Moura (org.), Desconstrução de estereótipos desde a infância. Coimbra: CES, 13-33

Ferreira, Patrícia (2023), Introduction: towards European gender-responsive and transformative education, in Tatiana Moura (org.), BE KINDER unravelling paths to address gender stereotypes in education and early childhood. Coimbra: CES, 9-12

Ferreira, Patrícia; Dias de Oliveira, Sara (2022), Europa. Vidas suspensas., in ACEP - Associação de Cooperação entre os Povos (org.), AQUELE OUTRO MUNDO QUE É O MUNDO - CINCO ANOS DE BOLSAS DE CRIAÇÃO JORNALÍSTICA SOBRE DESENVOLVIMENTO. Lisboa: ACEP, 182-191

Ferreira, Patrícia; Oliveira, Sara Dias de (2022), Portugal. Cultivar a terra para pertencer à terra., in ACEP - Associação de Cooperação entre os Povos (org.), AQUELE OUTRO MUNDO QUE É O MUNDO - CINCO ANOS DE BOLSAS DE CRIAÇÃO JORNALÍSTICA SOBRE DESENVOLVIMENTO. Lisboa: ACEP, 10-28

Nunes, João Arriscado; Ferreira, Patrícia (2020), Pensar e habitar (n)os espaços-lugares de cuidado: intersecções entre os Estudos Sociais sobre a Ciência e a Arquitetura na reabilitação e refuncionalização de equipamentos de saúde, in João Paulo Providência, João Branco, Ana Tostões (org.), OFICINA DE PROJETO CURAR E CUIDAR _ REABILITAR (Cu_Ca_RE) REGISTO DE PROCESSO. Coimbra: Edarq, 32-35

Serra, Rita; Ferreira, Patrícia; Skulska, Iryna; Alavez-Vargas, Mayrén; Salgado, Anailton; Nunes, João Arriscado; Garcia-Barrios, Raúl (2016), Education for Sustainability in the Context of Community Forestry, in Castro P., Azeiteiro U., Bacelar-Nicolau P., Leal Filho W., Azul A. (org.), World Sustainability Series. Biodiversity and Education for Sustainable Development. Springer International Publishing, 169-183
DOI